marți, 18 septembrie 2012

Semimaraton Herbalife Ciucas Trail 15.09.2012 - povestea cursei

Dupa o zi de vineri in care m-am indopat cu paste si sucuri, m-am sculat in dimineata concursului oarecum deranjat la stomac si predispus la cufureala.:) Am halit doua Triferment, am iesit de cateva ori la baie (inclusiv pe drum) si mi-am revenit pana la ora concursului.
Am plecat pe la ora 7:00 din Ploiesti cu Razvan Barbieru, dupa ce am rugat un prieten, Mihai Serban, sa ne ridice si noua kiturile de vineri.

---------------------------------
Vorba vine kituri, ca era o punga mititica cu numarul de concurs si chipul de cronometrare, vreo doua batoane Herbalife si o pastila efervescenta cu ceva energizant. Din cauza ca au avut exclusivitate cu Herbalife nu au putut alte firme sa vina sa isi vanda produsele energizante, iar pe asta mizau destul de multi concurenti, inclusiv eu. Plus ca e foarte riscant sa incerci chestii noi chiar in concurs, drept pentru care nu am papat batoanele, iar bautura energizanta am regretat ca am facut-o pentru ca era destul de acidulata si nu prea merge la efort treaba asta.
Privind in urma, nu prea inteleg de ce au ales sa dea drumul la 500 de inscrieri gratuite, mai ales ca am auzit ca foarte multi din cei inscrisi gratuit nu au venit (cumva logic), in loc sa pui o taxa foarte atragatoare, de genul 50-60 lei, dar sa poti oferi un tricou tehnic, o medalie decenta, eventual o diploma de participare si mancare si hidratare buna la punctele de alimentare, nu mere si pere donate de sateni. Cel mai grav a fost ca la majoritatea punctelor de hidratare a lipsit obiectul muncii, adica agentul hidratator. :)
Una peste alta, au fost cica peste 700 de participanti (eu la probele de maraton si semimaraton am numarat in total 541 de concurenti care au luat startul, ma indoiesc ca au fost minim 160 la ultramaraton, deci o estimare mai exacta ar fi ca au fost in jur de 600), o participare, sa recunoastem, foarte numeroasa, pe acest criteriu devenind a doua competitie din tara de trail running, dupa EcoMarathon Moeciu.
-----------------------------------

De traseu nu prea am ce sa zic, vi l-am tot descris si povestit in postarile trecute, cand am facut turele de antrenament. Ca o mica recapitulare, sunt 21,8 km, cu o diferenta pozitiva de 1400 m. In prima jumatate este foarte putin alergabil de muritorii de rand, fiind o panta criminala. Aveti mai jos profilul semimaratonului si harta competitiei:



Harta semimaratonului cu puncte rosii unde am dat timpii intermediari

Timpii intermediari au fost ceva de genul (aveti niste puncte rosii pe harta ca sa le vedeti mai bine):
Intrare in urcarea efectiva din padure: 11'
Despartirea traseelor de semi si maraton: 32'
Deasupra Stanii din Zaganu: 46'
Culme: 1h2'
Varful Gropsoarele: 1h36'
Rascrucea spre cabana Ciucas: 1h45'
Cabana Ciucas: 2h5'
Ramificatia spre cabana Muntele Rosu (BG): 2h15'
Cabana Muntele Rosu: 2h35'
Iesirea in forestier de pe PA: 2h44'
Finish: 3h03

Alergare prin poiana de la Cabana Muntele Rosu
Timpul meu a fost de 3h3min3sec (HA!) si am obtinut la proba de semimaraton locul 23 din 96 finisheri la categoria Masculin  30-39 ani si locul 59 din 230 finisheri (244 de barbati au luat startul) la Open Masculin.
Ca sa fiu sincer, visam sa cobor sub 3 ore si sa prind un loc printre primele 20 locuri la categorie, dar nu a fost sa fie. Dau si eu vina pe faptul ca nu am avut de unde cumpara geluri si un activator.

La finish

Ma felicit ca am luat un bidon la mine, initial ma gandeam sa alerg fara nimic si sa beau de la punctele de hidratare, bine ca m-am razgandit. :)

Au ramas gandurile frumoase, o alergare foarte placuta, la anul o sa incerc maratonul, sper ca organizatorii sa nu mai faca greselile de anul acesta, e pacat, pana la urma e un concurs deja de traditie.

5 comentarii:

  1. Bravo Viorel!
    E un timp bun si un antremanent si mai bun pentru alergarile viitoare.
    Este un traseu foarte frumos si la editiile viitoare sigur o invete si o sa puna o taxa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, felicitari si tie pentru "trairea" Transmaratonului, am inteles ca a fost o experienta extraordinara.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, poate ne intalnim la anul la maraton!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari pentru rezultat, e foarte bun! E normal sa gandesti ca puteai sa scoti un rezultat mai bun, asa mi se intampla si mie dupa fiecare maraton. Eu consider ca e benefica gandirea asta, te motiveaza sa-ti imbunatatesti rezultatele la competitiile viitoare.
    Voi urmari mai cu atentie organizarea de anul viitor, sper sa nu ma faca sa nu ma inscriu pentru ca imi place acest maraton

    RăspundețiȘtergere