marți, 9 aprilie 2013

Voi participa la Maratonul International Cluj - 21 aprilie 2013

Gata, este oficial, sunt inscris la proba de maraton la Cluj, ce va avea loc pe data de 21 aprilie 2013, adica peste mai putin de 12 zile.
Tricoul si medalia sunt foarte frumoase
Va fi si prima cursa la care va participa draga si frumoasa mea sotie, care este inscrisa la proba de cros 6,5 km.

Am tot stat si m-am gandit daca sa mergem, deoarece reprezinta o cheltuiala insemnata, dar dat fiind ca nu a vizitat niciunul dintre noi Clujul pana acum, am zis ca este o buna ocazie sa ne luam o minivacanta si sa o facem. Vom pleca deci sambata 20 aprilie si ne vom intoarce luni pe 22. Vom fi insotiti de doi prieteni foarte buni, care participa si ei la concurs, Razvan (il stiti din povestea mea cu MIB 2012) la proba de semimaraton, iar sotia lui Diana la crosul de 6.5 km, impreuna cu sotia mea - deja facem pariuri. :))

Ma antrenez pentru acest maraton de pe 10 ianuarie, si am alergat pana acum la antrenament 550 km. Mai am de bagat vreo 70 plus maratonul. Stiu ca o medie de 180 km pe luna este destul de putin pentru antrenamentul unui maraton, cam spre minimul necesar, dar cam atat am putut. Am urmat un program de antrenament pentru coborat sub 3h30min si de multe ori volumul saptamanal, dar si ritmul unor alergari mai de viteza mi-au cam depasit capacitatile fizice si mentale. De aceea, cu toate ca o sa incerc sa trag la 3h30min, cred ca  un timp de 3:35 - 3:40 (si acesti timpi ar fi personal best, deci nu e nicio tragedie) ar fi mai realist. Dar cine stie, cu adrenalina din ziua cursei, taperul pe care il fac zilele astea, carboloadingul, alimentatia adecvata, suplimentele, hidratarea si publicul ma vor impinge spre un record personal nesperat.

Traseul de maraton este format dintr-o bucla de 10,55 km ce va fi parcursa de 4 ori. Am inteles ca startul si finishul vor fi pe Arena Cluj, pare foarte interesant si o idee buna, dar in conditiile in care vor fi peste 700 alergatori la startul maratonului, stafetei si semimaratonului, e posibil sa fie foarte mare aglomeratie si sa se alerge foarte lent. Vom vedea, poate vom avea gradatii cu timpii estimati.

Pentru mai multe detalii, aveti aici siteul oficial al competitiei. Se anunta o cursa foarte frumoasa, sper ca si vremea sa tina cu noi.

10 comentarii:

  1. Distractie placuta si vreme frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Bafta Viorel!
    Stai linistit ca asa ziceam si eu la Paris. Cum o sa alerg eu tot maratonul cu sub 5 min/km.
    Cel mai important este sa iti urmezi planul si sa nu te intreci cu nimeni acolo.
    La Paris pe mine m-au ajutat si 2 antrenamente finale facute inainte de maraton.
    Unul cu 4 zile inainte cu 4 repetari de un kilometru de plecare la ritmul propus (adica 1 kilometru ritm maraton...pauza 3-4 minute, repetare) si altul cu 2 zile inainte de maraton cu plecare la ritm de maraton si accelerari intermediare pe un traseu de 5 kilometri. Asta asa ca sa iti mentii corpul in alerta.

    Bafta inca o data!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Cristian, am si eu antrenamentele astea, sau oricum foarte similare, unul maine si unul joi. Incerc sa fiu cat mai relaxat si sa gandesc pozitiv, cert e ca astept startul cursei cu nerabdare si ce o fi o fi! Nu o sa ma intrec cu nimeni, imi vad de treaba mea primii 30 km si dupa aia sper sa am resurse sa si ma intrec cu lume! :)

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Multumesc Florin, pentru mine rezultatul tau de la Viena ar fi excelent. :)

      Ștergere